728x90 AdSpace

  • Latest News

    12/10/2009

    Facebook Güncel Bir Açık ve Profil ve Fotoğrafları Görme


    Facebook yeni bir gizlilik Geçenlerde facebook'a girince bir gizlilik uyarısıyla karşılaştım ve ileri ileri diyip geçiştirdim :D Normalde bunu asla yapmam... Sonuçta Kişisel bilgilerim fotoğraflarım var...  Neyse tekrar dönüp  ne var diye bakınca. Baktım ki facebookta arkadaşlarımın arkadaşları veya arama sonucunda benim profilimin bir çok bilgisi apaçık ortada duruyor. Fotoğraflarım arkadaş listem sayfalar gruplar kişisel bilgiler vs.. görülebiliyormuş... Hemen tekrar ayarları değiiştirmeye çalıştım az biraz yaptım şimdi ne bişey anlamadım diyen vatandaşlar vardır...


    Yani şuan facebookta arkadaşlarınızın arkadaşları yada fark etmez facebookta aradığınız kişinin profiline girebilir  kişisel bilgilerine bakabilirsiniz. Birde niye bakmak gerekir diyen de olabilir. Doğru işin gücün yok tanımadığın profilllere neden bakacaksınız değil mi?

    Çözüm:
     Fotoğraf albümlerinize gelip orada yer alan gizlilik bağlantısına tıklayıp fotoğrafınızın görüntülemesini istediğiniz kişileri seçebilirsiniz...

    Profil bilgilerinizi , Arama sonuçlarında hangi bilgilerinizin görüntüleneceğini, İletişim bilgilerinin  üst tarafta yer alan Ayarlar > Gizlilik kısımından ayarlayabilirisinz...

    Ve ek Bilgiler:
    Arkadaşlarınız sizi saçma sapan fotoğraflarda etiketliyorsa, isemediğiniz kimseler sizi buluyorsa ya da en basitinden herkesin profilinizi görmesini istemiyorsanız facebook'taki bu 10 ayara gözatmalısınız.
    1-Arkadaş listesini düzenleme
    Arkadaş listesindeki kişileri aile, okul, iş vs. gibi başlıklar altıda toplamalısınız. Bunu yapmamızdaki amaç; "Sabahattin Dayımın Düğünü albümündeki fotoğrafları yanlızca aile listesindeki kişiler görsün" gibi ayarları yapabilmektir.



    yeni liste

    Liste oluşturmak için; Arkadaşlar kısmına gelip sol taraftaki "yeni liste ekle düğmesine basıp liste adını yazmalı, sonra tek tek o listeye alacağınız arkadaşlarınızı seçmelisiniz.  

    2-Facebook arama sonuçlarından profilinizi çıkarın
    Bunun için gizlilik kısmına gelip, "Arama Görünürlüğü" ayarını değiştirmeli ve "Değişiklikleri Kaydet" butonuna basmalısınız.



    arama sonucu ayarları


    3-Google aramalarından facebook profilinizi çıkarın
    Bildiğiniz gibi google üzerinden de profiliniz görüntülenebilir. Bunu önlemek için "Benim için bir herkese açık arama kaydı oluştur ve bunu arama motoru dizinine kaydet" ifadesinin yanındaki kutucuğu kaldırmalısınız.
    4-İstenmeyen kişiler sizi uygunsuz fotoğraflarda etiketleyip elaleme rezil etmesinler



    it's like to sleep in heaven

    Bu gibi istenmeyen fotoğraflarda etiketlenmek istemiyorsanız bu ayarı yapmalısınız.


    etiket

    Gizlilik kısmının profil sekmesinden Etiketlendiğim fotoğraflar ve etiketlendiğim videolar ifadelerinin yanındaki seçeneklerden "özelleştir" kısmına basıp, etiketlendiğiniz fotoğrafların başkaları tarafından görülmesini engelleyebilirsiniz. 5-Albümleriniz gizli olsun
    Gizlilik sekmesinin fotoğraflar kısmından albümlerinizin kimler tarafından görülebileceğine karar verebilirsiniz.
    Bunun için "özelleştir"e basıp


    albüm gizliliği

    "Bazı arkadaşlar kutucuğunu seçip, istediğiniz kişi ya da grupları ekleyebilirsiniz. 6-Facebook yaptığınız şeylerin haberini hemen başkalarına yetiştirmesin



    haber gizliliği

    Bunu önlemek için gizlilik > haber kaynağı ve duvar kısmından, başkalarına bildirilmesini istemediğiniz haberleri kaldırabilirsiniz. 7-Uygulamalarda neler yaptığınız başkalarına bildirilmesin
    Bunu önlemek için gizlilik sekmesinin uygulamalarla alakalı kısmından istemediğiniz uygulamaların haber yaymasını engelleyebilirsiniz.
    8-İletişim bilgilerinizi gizleyin
    İletişim bilgilerinizi şuradan istemediğiniz kimseler için görünmez kılabilirsiniz.
    9-Duvarınıza yazılanları herkes görmesin



    duvar

    Şu sayfadaki "duvar yazıları" ifadesinin altındaki kısımdan, duvar yazılarınızı görmesine izin verilen kişileri seçebilirsiniz. 10-Arkadaş listenizi gizleyin
    Yine aynı sayfadan "arkadaşlar" ifadesinin yasındaki kutudan, arkadaş listenizin kimler tarafından görüntülenebileceğine karar verebilirsiniz.
    Linkteki makaleden faydalanılmıştır... ek kaynak

    Mehmet Ali

    Grafik tasarım konusunda bir şeyler öğrenmekte, öğrenmekte olduklarını paylaşmakta.

    Website: Mhmtalizm

    • Blogger Yorumları
    • Facebook Yorumları

    1 yorum:

    1. Sonuç olarak facebook hesabınıza girdikten sonra gizlilik ve hesap ayarlarından ayarlamaları yapabilirsiniz.

      YanıtlaSil

    Item Reviewed: Facebook Güncel Bir Açık ve Profil ve Fotoğrafları Görme Rating: 5 Reviewed By: Kirli Adam
    Scroll to Top